Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark
Hey kevin, goed om te horen dat het mechanisme vervangen gelukt is.
De problemen die jij noemt, het trillen bijvoorbeeld, dit zou heel goed kunnen komen doordat je banden uitgelijnd moeten worden, kost een keer € 5 per band.
Wat ook een goede mogelijkheid is, is dat je motor bij 50 in 4 gewoon simpelweg te weinig toeren maakt, ondertoeren zogezegd. Je motor heeft een ideaal werkgebied en als je daar boven of daaronder gaat zitten dan kan hij niet efficiënt werken en gaat hij trillen, dit is een teken dat je motor het heel zwaar heeft. Dit is niet goed voor je motor!
Die piep in de 2, dit kan echt van alles zijn, is het een mechanische piep? ijzer op ijzer?
En die piep bij een bocht naar links, kunnen je wiellagers zijn, is het alleen terwijl je stuurt of ook als je het stuur vast houd in de bocht, zodat je rondjes gaat rijden zeg maar?
|
Als hij in de 4 zit en ik rij ongeveer 55 op de teller maak ik 1800 toeren. Volgens mij genoeg om hem draaiende te houden zonder problemen.
Die piep in de 2 lijkt op een mechanische piep, want als ik meer gas geef dan is de piep hoger.
Die piep van het sturen was mijn stuurbekrachtiging. Moest iets opgespoten worden en iets vervangen en het was weg.
Ik heb ook even aan de achterbanden gerukt als het ware en er zat een speling op. Dus ik denk eerlijk gezegd ook aan de wiellagers. Maar hoeveel speling mag ik er op hebben om door de APK te komen?
Dank je,
Kevin